Läsar fråga

hej. jag har en fråga. Hur fick du ditt hår att bli sådär ljust brunt utan några gula fäger ?
Jag har ju samma hårfärg som du hade förrut och ska färga de ljust men blir bara gult för mej:S
vad hade du för färg ? lr gjort hos en frisör ?
tacksam för svar.
jätte fin färg verkligen-

Först och främst tack! Vad jag blir! Pia, min faster är en jätte duktig frisör som färgade mitt hår, och ja, som du säger, det blir lätt gult om man köper en blekningsmedel och färgar hemma ( testat det för längesen) Det blir vitt ljust vid rötterna och gult orange vid topparna och själva håret, så mitt råd till dig är att färga det hos en frisör för att få den färgen du vill ha och slippa nöta håret genom att gång på gång bleka håret för att få den ljusa färgen! Betala hellre några hundra lappar extra och bli nöjd än att köpa färger hela tiden och inte få till den färg du önskar! Jag har själv för något år sen testat att exprementera hemma med blond färg, och resultatet blir gult orange! Och angående vilken färg jag har så har jag inget namn på färgen utan Pia hade med sig tuber och stora flaskor med färg som hon blandade, sen lade hon i ljusa slingor! För att slippa den röda färgen som uppkom efter att ha blekt det en anning, så hade hon ett speciellt medel med sig, ( var ungefär som hårinpackning) som hon masserade in i håret, satt endast i några minuter, och då var den röda färgen borta och istället ljusbrunt! Gå till en frisör och fråga eller så färgar du där! Det är mycket mycket bättre, håret mår också bättre!

Hoppas du fick veta vad du ville gulliga Elina!
Jag kan inte så mycket om färgningar och liknande men jag har lärt mig av pia!


Kommentarer
Anonym

det är fint ditt hår

2009-03-23 @ 18:27:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0