Oinbjudande skepnad.

Ibland då jag sitter i ett mörkt rum, stirrar på datorn och hör ett fasligt knarrande ljud bakom sig, så frågar jag mig, om det igentligen finns spöken? Och även då det gnislar eller man ser ett sken snabbt som lyser upp mitt framför ögonen på en, men finns spöken, eller är det bara en löjlig påhittelse, att man är redan rädd och inbillar sig att det knallar och att något vitt lyser upp? När selma höjer huvudet och följer ansiktet sakta samtidigt som hon ger efter sig ett ilsket skäll, då blir jag livrädd och inbillar mig att det är någon som gör hembesök, att det är någon skepnad som går där mitt framför ögonen fast jag inte ser det? Ibland är det bäst att bara glömma det man tänker att det är någon där och fokuserar på något annat för att inte skrämma upp sig själv, men man kan inte låta bli när klockan är över ett och man hör konstiga ljud från trappan eller någon annanstans, då blir man fast vid att det är någon skepnad som lufsar omkring i huset.

Visst, jag har hört tusentals "spökhändelser" och då blir jag rädd, men samtidigt kan man ju inte tro att allt man hör är sant eller hur? Och så har jag ju spelat "anden i glaset" Där jagar man upp sig själv och får nästan hjärtat i halsgropen för man blivit så rädd, när man sett att glaset har bildat ett ord som stämmer..
Vad jag igentligen ville komma fram till var att fråga er om det hänt något liknande för er? Att du sett någonting eller hört någonting, äh, bara vad som helst, det skulle vara intressant att veta, såg på ett inslag på tv4 plus tror jag att det var, och en expert på att se och känna av spöken, han gick runt i ett gammalt hus och berättade olika händelser som inträffat i detta rum, eller hur han ser att en gammal farbror som gungar på en gungstol uppe på vinden, sånna saker gör mig rädd, jag ryser och bläddrar snabbt över till någon annan kanal, men det är intressant sånt där tycker jag, hur människor som dött blir spöken och vandrar omkring i hus, men ändå så tycker jag det är tryckt att veta att kanske sin nära som dött vakar om en, en skyddare, som sitter hela natten och iakttar en. Men visst det är skrämmande också!

Något som också kommit fram i Sven-Eric Morheds undersökning är att man sällan talar om de andliga upplevelser man varit med om. Några berättade om att de varit med om saker som väckt bävan och skrämt dem. Det var inte den typen av upplevelser som de sökt

.– En kvinna hade till exempel en förmåga till ett sjätte sinne. Hon kunde se otäcka saker flasha förbi som en blixt, ibland återkom det efter en tid. Och det var ofta människor som skulle dö, upplevelser hon tyckte var obehagliga. ( gammal artikel från aftonbladet)

Berätta gärna om något hänt er! Roligt att få veta! Kontakta mig på [email protected] eller skriv en kommentar i detta inlägg!
Godnatt mina fina läsare!


Kommentarer
Dijana

svar: du är värd så fina kommentarer :)

tack sötnos! det värmer mycket ska du veta .

2009-02-25 @ 22:48:52
URL: http://djj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0